ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΝΗΣΤΕΙΑ

mesogeiaki2
Νηστεία ονομάζεται η εκούσια ή ακούσια αποχή από τροφή (άλλως ασιτία). Κυρίως ο όρος αυτός χρησιμοποιείται από πολλούς λαούς για την εκούσια αποχή σε ορισμένες τροφές ιδίως για θρησκευτικούς λόγους.
Κατά τις ημέρες των νηστειών επιβάλλεται η αποχή της βρώσης:
  • κρέατος,
  • αυγών,
  • ζωικών προϊόντων,
  • γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων,
  • ιχθύων – εξαιρούνται τα μαλάκια και τα όστρακα, όπως επίσης και τα παρασκευάσματα από τα αυγά των ψαριών: ταραμάς, αυγοτάραχο και χαβιάρι,
  • ελαίου – εξαιρούνται οι καρποί της ελιάς, που αν και παράγουν το λάδι, εν τούτοις καταναλώνονται εν καιρώ νηστείας
  • οίνου και των διαφόρων οινοπνευματωδών ποτών.
Οι τροφές, που επιτρέπονται κατά τη νηστεία συνοπτικά είναι:
  • Φρούτα, λαχανικά και χυμοί φρούτων
  • Καφές, Τσάι, Χαμομήλι, Φασκόμηλο, κ.ά. βότανα)
  • Προϊόντα, που βασίζονται στα δημητριακά, σιτηρά, αρτοσκευάσματα
  • Όσπρια
  • Ξηροί καρποί, σησαμέλαιο, ταχίνι
Στην νηστεία των Χριστουγέννων εκτός από ξηρά τροφή, επιτρέπεται και η λήψη τροφών, που περιέχουν λάδι ή άλλες φυτικές λιπαρές ουσίες καθώς και τα  ψάρια. 

 

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ

 

Η αυξημένη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών και οσπρίων, η μειωμένη πρόσληψη κορεσμένου  λίπους και η αυξημένη κατανάλωση μονοακόρεστων και πολυακόρεστων  λιπαρών οξέων συμβάλει σε χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα,  αρτηριακής πίεσης και χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. 
Η ορθόδοξη νηστεία βοηθά στη μείωση του σωματικού βάρους και στη χαμηλότερη αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την αποφυγή πολλών ασθενειών που χαρακτηρίζονται από χρόνια φλεγμονή (πχ. ΣΔ 2).
Τα αυξημένα επίπεδα των διαιτητικών ινών, βελτιώνουν τη λειτουργεία του εντέρου και λύνουν τα προβλήματα δυσκοιλιότητας. Και η αυξημένη κατανάλωση  μαγνησίου και καλίου, βιταμινών C και Ε, φυλλικού οξέος, καροτενοειδών, φλαβονοειδών και άλλων φυτοχημικών ενισχύουν το ανοσοποιητικό και εμποδίζουν την παραγωγή ελεύθερων ριζών. 

 

 

Κάποιες διατροφικές ελλείψεις που ίσως προκύπτουν από την νηστεία είναι η μειωμένη πρόσληψη πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, η μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου, σιδήρου και των βιταμινών του συμπλέγματος Β .
Πηγές αυτών των θρεπτικών συστατικών και ιχνοστοιχείων είναι:

 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ ΨΑΡΙΟΥ

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την

Ο ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΩΝ

Τι είναι τα αντιοξειδωτικά ;   Ο οργανισμός διαθέτει ενδογενείς και εξωγενείς αμυντικούς μηχανισμούς κατά του οξειδωτικού στρες. Ενδογενείς μηχανισμοί είναι διάφορα ένζυμα και πρωτεΐνες,

Οξειδωτικο_στρες

ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ

  Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από την αυξημένη συγκέντρωση ελευθέρων ριζών στον οργανισμό. Οι ελεύθερες ρίζες είναι προϊόντα του φυσιολογικού μεταβολισμού δηλαδή απελευθερώνονται φυσιολογικά στον