τροφές για υγιή μαλλιά

Τροφές για υγιή μαλλιά με λάμψη

Τροφές για υγιή μαλλιά λοιπόν! Ποιά γυναίκα και ποιός άντρας δεν ενδιαφέρεται για την συγκεκριμένη πολύτιμη πληροφορία;

Είναι αλήθεια πως το τριχωτό της κεφαλής μάς απασχολεί. Πέρα, όμως, από την εποχιακή τριχόπτωση που συμβαίνει φυσιολογικά δύο φορές το χρόνο, παρατηρούνται συχνά αλλαγές  των μαλλιών καθ’όλη τη διάρκεια του έτους.

Υπάρχουν τροφές για υγιή μαλλιά; Αν ναι, ποιές είναι και πώς πρέπει να τις καταναλώνουμε;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή

Πάλι πεφτουν τα μαλλιά μου; Μα γιατί σπάνε τόσο εύκολα; Ο,τι και να κάνω είναι θαμπά! Μήπως σας θυμίζουν κάτι/κάποιον τα παραπάνω;

Τι ευθύνεται γι αυτό; Γιατί δεν έχουμε τα μαλλιά που επιθυμούμε; Η αλήθεια είναι ότι διάφοροι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την υγεία τους. Ενδεικτικά κάποιοι από αυτούς είναι:

  • άγχος
  • ορμονικοί/γενετικοί παράγοντες
  • διάφορες ασθένειες
  • διατροφή ελλιπής σε θρεπτικά συστατικά

Τροφές για υγιή μαλλιά και διατροφή

Τρόφιμα υψηλά σε πρωτεΐνη

Τα μαλλιά μας αποτελούνται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους από κερατίνη-μια πρωτεΐνη που συναντάται στο εξωτερικό στρώμα μαλλιών, νυχιών και στην επιδερμίδα.

Συνεπώς, μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες συμβάλλει στην καλύτερη αναδόμηση και ανάπτυξη της τρίχας. Σε περίπτωση υποσιτισμού, τα τριχοθυλάκια εξασθενούν. Κατά συνέπεια, η τρίχα γίνεται εύθραυστη, τα μαλλιά σπάνε πιο εύκολα και σταδιακά αρχίζει η τριχόπτωση.

Στα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας άρα και στις τροφές για υγιή μαλλιά κατατάσσονται τα ζωικά προϊόντα, όπως ψάρι, πουλερικά, κόκκινο κρέας, αυγά και τυριά.

Ωστόσο, και τα όσπρια μπορούν να μετατραπούν σε πηγές πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Δηλαδή, πρωτεΐνες που περιέχουν όλα τα απαραίτητα για τον οργανισμό αμινοξέα-αρκεί να συνδυαστούν με κάποιο αμυλούχο τρόφιμο, όπως ψωμί, ρύζι ή πατάτα.

Βιταμίνες και μέταλλα

Απαραίτητη είναι και η επαρκής πρόσληψη μικροθρεπτικών συστατικών-βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Βιταμίνες και μέταλλα που συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών μας είναι: Βιταμίνη Α, Βιταμίνη Β12, φυλλικό οξύ, Βιταμίνη C, Σίδηρος, Ψευδάργυρος και Σελήνιο. Μια διατροφή δηλαδή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, προϊόντα ολικής και άπαχη πρωτεΐνη.

Προσέχουμε τα επίπεδα σιδήρου και φερριτίνης στον οργανισμό καταναλώνοντας άπαχα κρέατα, σπανάκι, φακές αλλά και εμπλουτισμένα δημητριακά.

Τροφές για υγιή μαλλιά και Ω-3 λιπαρά οξέα

Τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλουν στην προάσπιση της υγείας.

Ταυτόχρονα, βελτιώνουν την πυκνότητα και την ποιότητα της τρίχας. Στις πηγές ω-3 λιπαρών οξέων ανήκουν τα λιπαρά ψάρια (σολωμός, τσιπούρα), διάφοροι σπόροι (πχ τσια) και ξηροί καρποί.

 

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Ακόμη, ο περιορισμός των τροφίμων πλούσιων σε ζάχαρη και των “κακών” λιπαρών από τη διατροφή μπορούν να ωφελήσουν την τρίχα.

Με αυτόν τρόπο υποστηρίζουμε την καλή υγεία και σε συνδυασμό με ένα σταθερό θερμιδικό ισοζύγιο και τη διατήρηση του σωματικού βάρους

 

Ενυδάτωση οργανισμού

Τέλος, οι τροφές για υγιή μαλλιά δεν είναι όλα όσα μπορούμε να κάνουμε. Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού θεωρείται κίνηση ματ στη μάχη για καλύτερα και πιο δυνατά μαλλια.

Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε ξηρά και εύθραυστα μαλλιά, επομένως είναι σημαντικό να παραμένετε καλά ενυδατωμένοι. Στην ενυδάτωση, λοιπόν, πέρα από το νερό, που οφείλουμε να καταναλώνουμε σχεδόν αλόγιστα, φρούτα, λαχανικά αλλά και οι χυμοί αυτών μπορούν να μας βοηθήσουν στην πρόσληψη υγρών.

Συμπερασματικά…

Για υγιή και λαμπερά μαλλιά μπορούμε να δράσουμε μεθοδικά.

Μια ισορροπημένη διατροφή με επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, αλλά και θρεπτικών συστατικών σε συνδυασμό με καλή ενυδάτωση μπορούν να κάνουν θαύματα. Τρόφιμα υψηλά σε πρωτεΐνη, ξηροί καρποί, φρούτα, λαχανικά και το νερό είναι τροφές για υγιή μαλλιά άρα και σύμμαχοι μας.

Βέβαια μπορεί η ισορροπημένη διατροφή να είναι σημαντική, ωστόσο, αποτελεί μόνο μια πτυχή της υγείας των μαλλιών. Εάν έχετε συγκεκριμένες ανησυχίες για τα μαλλιά σας, είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας ή έναν δερματολόγο.

Φροντίζουμε το τριχωτό της κεφαλής και πάνω από όλα φροντίζουμε εμάς για την υγεία μας!

Διατροφική καθοδήγηση με τροφές για υγιή μαλλιά

Χρειάζεστε υποστήριξη στην καθημερινή σας διατροφή;

Επικοινωνήστε μαζί μου με οποιονδήποτε από τους ακόλουθους τρόπους επιθυμείτε για να συζητήσουμε το πρόβλημα σας και να προγραμματίσετε μια συνεδρία γνωριμίας:

Μοιράσου το:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά άρθρα

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι ένα χρόνιο μεταβολικό νόσημα που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός μετατρέπει τα τρόφιμα σε ενέργεια. Η βασική

διατροφή στην νηστεία

Η διατροφή στην νηστεία

Η διατροφή στην νηστεία απασχολεί σχεδόν όλους τους θρησκευόμενους ανθρώπους εξαιτίας του περιορισμού συγκεκριμένων τροφών κατά την περίοδο της. Ο όρος της νηστείας γενικά χρησιμοποιείται

κέικ κολοκύθας

Κέικ κολοκύθας

Ένα κέικ κολοκύθας είναι μια εξαιρετική πρόταση για γλυκό και μπορεί να καταναλωθεί ως πρωϊνό, επιδόρπιο ή σνακ. Εμφανίστηκε για πρώτη φορα τον 17ο αιώνα