Ρόδι

Το ρόδι αποτελεί ένα φρούτο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά με πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Αποτελεί πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, K και φυλλικού οξέος, καλίου και άλλων αντιοξειδωτικών. Ακόμη, έχει προστατευτική δράση απέναντι σε πολλά προβλήματα που ταλαιπωρούν πολλούς ανθρώπους.

 

Αντιοξειδωτική δράση

Το ρόδι και ο χυμός του έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φαινολικα στοιχεία, σε φλαβονοειδή, σε ταννίνες και σε ανθοκυανίνες, που παρέχουν στον οργανισμό ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Το ρόδι περιέχει περίπου τρεις φορές περισσότερα αντιοξειδωτικά από το κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι. Εξαιτίας την αντιοξειδωτικής του δράσης, φαίνεται να απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες, να προστατεύει τον οργανισμό από το αντιοξειδωτικό στρες και την φλεγμονή που προκαλούν διάφοροι παράγοντες όπως καθημερινές συνήθειες (κάπνισμα, διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά), παχυσαρκία και διάφορες ασθένειες(νεφρική νόσο, ηπατικά προβλήματα, καρδιαγγειακά) και η πάροδος της ηλικίας. 

 

Αντικαρκινική δράση

Το ρόδι έχει αντιφλεγμονώδη δράση που μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο και άλλες χρόνιες παθήσεις. Ακόμη έχει αντι-αγγειογόνες ιδιότητες, επομένως μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της αύξησης των όγκων. Σύμφωνα με μελέτες, μετά από θεραπεία για καρκίνο του προστάτη, φάνηκε ότι το ρόδι πιθανά αναστέλλει την επιθετικότητα και τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων που χρησιμοποιήθηκαν μέσω της διακοπής του κυτταρικού κύκλου, προκαλώντας απόπτωση και αναστέλλοντας την ανάπτυξη του όγκου. Διάφορες έρευνες έδειξαν πως η κατανάλωση 240ml χυμό ροδιού ημερησίως, επιβράδυναν την αύξηση του PSA (ειδικό προστατικό αντιγόνο).

Με βάση τα παραπάνω αποτελέσματα, το ρόδι φαίνεται ότι μπορεί να επηρεάσει τον καρκίνο του προστάτη εξαιτίας των αντιπολλαπλασιαστικών, αντιοξειδωτικών, αντιφλεγμονωδών και αποπτωτικών επιδράσεων του.

Αν και οι έρευνες που σχετίζονται περισσότερο με τον καρκίνο του προστάτη είναι αυτές που επιβεβαιώνουν την αντικαρκινική δράση του ροδιού, παρόλα αυτά η προστατευτική του δράση φαίνεται να έχει ισχύ ακόμη για τον καρκίνο του παχέος εντέρου καθώς και του μαστού.

 

Διάφορες παθήσεις

Σύμφωνα με έρευνες, η ένταξη του ροδιού στην καθημερινή διατροφή συμβάλλει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, μέσω της αναστολής της απώλειας της οστική πυκνότητας, καθώς και στην ενίσχυση του σχηματισμού των οστών.

Ακόμη σε ασθενείς με διαβήτη που έχουν υπερλιπιδαιμία και η εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων είναι συχνό φαινόμενο, η κατανάλωση ροδιού μπορεί να έχει προστατευτική δράση, χωρίς να επιδεινώνει του διαβητικούς παράγοντες.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Δυσπεψία και διατροφή 

Ο όρος δυσπεψία χρησιμοποιείται για να περιγράψει το αίσθημα πόνου ή δυσφορίας που έχει ένα άτομο στην περιοχή της κοιλιάς, κυρίως στο στομάχι. Η δυσπεψία

Προπονηση, τι να φαω?

Όσο μεγαλώνουμε η μυϊκή μας μάζα αρχίζει να μειώνεται και ταυτόχρονα γίνεται πιο δύσκολο και να την αυξήσουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυς

Γευματα στην παραλια

Η αγαπημένη δραστηριότητα όλων το καλοκαίρι είναι το μπάνιο στη θάλασσα!    Μια μέρα στην παραλία πρέπει να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα σνακ για

Συναισθηματική vs Πραγματική πείνα

1) Πως θα αναγνωρίσουμε την συναισθηματική πείνα. Πόλλες φορές αναζητάμε φαγητό σε καταστάσεις άγχους ή συναισθηματικής πίεσης ως ανακούφιση. Η κατανάλωση αυτή του φαγητού ονομάζεται