Μεταβολισμός

Ο μεταβολισμός ορίζεται ως οι σωματικές διαδικασίες που απαιτούνται για τη διατήρηση της ζωής, δηλαδή είναι η ενέργεια που δαπανάται καθημερινά από τον οργανισμό μας και αποτελείται από τον βασικό μεταβολισμό, δηλαδή την ενέργεια που δαπανάται σε κατάσταση ηρεμίας και την ενέργεια που δαπανάται στις δραστηριότητα που κάνουμε μέσα στην ημέρα. 

 

Τι μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό σας

Κάθε άνθρωπος έχει την δικια του μοναδική τιμή μεταβολισμού, η οποία εξαρτάται από το φύλο, την ηλικία, το βάρος, το ύψος, τη σύσταση σώματος, τη δραστηριότητα, καθώς και την κατάσταση υγείας. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν καταστάσεις που μπορεί να μειώνουν ή να αυξάνουν τις καύσεις μας όπως:

  1. Ο υπο- ή υπερθυρεοειδισμός, ο πυρετός, το έγκαυμα.
  2. Ορισμένα φάρμακα.
  3. Η απώλεια βάρους, ειδικά όταν είναι γρήγορη. Αυτό συμβαίνει επειδή ο μεταβολισμός χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να λειτουργήσει το χαμηλότερο βάρος σας.
  4. Η ηλικία, διότι όσο μεγαλώνουμε μειώνεται η μυική μάζα και αυξάνεται το λίπος.

 

Πως μπορούμε να τον ενεργοποιήσουμε

Η αύξηση του μυϊκού ιστού με ασκήσεις αντίστασης, όπως τα βάρη και η αλλαγή διατροφικών συνηθειών μπορεί να βοηθήσει τον μεταβολισμό να λειτουργήσει καλύτερα. Επίσης τρόφιμα τα οποία ενισχύουν τον μεταβολισμό είναι:

  • Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη, η ενέργεια η οποία δαπανά ο οργανισμός μας για την επεξεργασία της πρωτεΐνης είναι 15-30% ενώ για την ίδια ποσότητα υδατανθράκων είναι 5-10% και για την ίδια ποσότητα λίπους είναι 0-3%.
  • Τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα.
  • Καφές. Η καφεΐνη έχει φανεί πως επηρεάζει το μεταβολισμό της ενέργειας αυξάνοντας την ενεργειακή δαπάνη και μειώνοντας την ενεργειακή πρόσληψη μέσω της ενίσχυσης της θερμογένεσης και φαίνεται πως επιδρά θετικά και στη διαδικασία της λιπόλυσης.
  • Το πράσινο τσάι με τις κατεχίνες, το oolong τσάι με τις πολυφαινόλες και το μαύρο τσάι με τις θεαφλαβίνες φαίνεται να δρουν ενισχυτικά στον  μεταβολισμό του λίπους. 
  • Νερό. 
  • Ξηροί καρποί.
  • Τζίντζερ.
  • Τρόφιμα πλούσια σε φλαβονοειδή, όπως ο κουρκουμάς (με την κουρκουμίνη), τα κρεμμύδια και το σκόρδο (με την κερκετίνη), το πιπέρι καγιέν (με την καψαϊκίνη), τα μούρα και το κρασί (με τη ρεσβερατρόλη). 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Προπονηση, τι να φαω?

Όσο μεγαλώνουμε η μυϊκή μας μάζα αρχίζει να μειώνεται και ταυτόχρονα γίνεται πιο δύσκολο και να την αυξήσουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυς

Γευματα στην παραλια

Η αγαπημένη δραστηριότητα όλων το καλοκαίρι είναι το μπάνιο στη θάλασσα!    Μια μέρα στην παραλία πρέπει να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα σνακ για

Συναισθηματική vs Πραγματική πείνα

1) Πως θα αναγνωρίσουμε την συναισθηματική πείνα. Πόλλες φορές αναζητάμε φαγητό σε καταστάσεις άγχους ή συναισθηματικής πίεσης ως ανακούφιση. Η κατανάλωση αυτή του φαγητού ονομάζεται

Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια