Κρόκος Κοζάνης (Σαφράν)

Θρεπτική αξία

Ένα κουταλάκι του γλυκού κρόκο κοζάνης (2g) είναι 7 kcal και θα βρούμε:

 0,24g πρωτεΐνης, 0,12g λίπος και 1,37g υδατάνθρακες. Επίσης το σαφράν περιέχει σημαντικές βιταμίνες, όπως τη ριβοφλαβίνη και τη θειαμίνη καθώς και μικρές ποσότητες β-καροτίνης, η οποία είναι αντιοξειδωτική.

Η ποσότητα ριβοφλαβίνης στο σαφράν κυμαίνεται από 56 έως 138 μg/g, γεγονός που το καθιστά το τρόφιμο με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αυτή.

Εκτός από τις βιταμίνες όμως είναι και καλή πηγή μετάλλων όπως το κάλιο, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και ο ψευδάργυρος.

 

Οφέλη στον οργανισμό   

  • Έχει ηρεμιστικές και αντικαταθλιπτικές ιδιότητες, διοτι επηρεάζει την δραστηριότητα της σεροτονίνης του εγκεφάλου. Η δράση του είναι σχεδόν ανάλογη με αυτή της φαρμακευτικής αγωγής.
  • Συμβάλει στην εγκεφαλική λειτουργία και ιδιαίτερα στην βελτίωση της μνήμης.
  • Ενισχύει την διαδικασία της πέψης και αποτοξινώνει το ήπαρ και τον σπλήνα.
  • Μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Η κροκίνη που αποτελεί συστατικό του σαφράν, φαίνεται να αναστέλλει την δράση της παγκρεατικής λιπάσης μειώνοντας έτσι την απορρόφηση του διαιτητικού λίπους.
  • Έχει αντιθρομβωτική δράση, η οποία οφείλεται στην αναστολή της συγκόλλησης των αιμοπεταλίων.
  • Παρέχει καρδιαγγειακή προστασία και αντιυπερτασική δράση, λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών που περιέχει όπως ζεαξανθίνη, λυκοπένιο, α- και β- καροτένιο και φλαβονοειδή.
  • Ρυθμίζει την διαταραχή της περιόδου στις γυναίκες. 
  • Ανακουφίζει από τις ενοχλήσεις της οδοντοφυιας.
  • Μειώνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, μέσω της δράσης της κροκίνης που διεγείρει τα νησίδια Langerhans του παγκρέατος και αυξάνει την ευαισθησία των περιφερικών μυών στην ινσουλίνη. Έτσι καταφέρνει να διευκολύνει την είσοδο της γλυκόζης στο κύτταρο μειώνει τα επίπεδα της στην κυκλοφορία του αίματος.
  • Έρευνες δείχνουν ότι επιδρά θετικά και στην απώλεια βάρους, καθώς φαίνεται ότι ο κρόκος προκαλεί κορεσμό.
  • Αντιοξειδωτική, αντικαρκινική και αντιγηραντική δράση.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Προπονηση, τι να φαω?

Όσο μεγαλώνουμε η μυϊκή μας μάζα αρχίζει να μειώνεται και ταυτόχρονα γίνεται πιο δύσκολο και να την αυξήσουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυς

Γευματα στην παραλια

Η αγαπημένη δραστηριότητα όλων το καλοκαίρι είναι το μπάνιο στη θάλασσα!    Μια μέρα στην παραλία πρέπει να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα σνακ για

Συναισθηματική vs Πραγματική πείνα

1) Πως θα αναγνωρίσουμε την συναισθηματική πείνα. Πόλλες φορές αναζητάμε φαγητό σε καταστάσεις άγχους ή συναισθηματικής πίεσης ως ανακούφιση. Η κατανάλωση αυτή του φαγητού ονομάζεται

Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια