Κολοκύθα

Η κολοκύθα και τα οφέλη της

Η κολοκύθα αποτελεί ένα ευρέως αναπτυγμένο λαχανικό με μεγάλη θρεπτική αξία και οφέλη για τον οργανισμό.

Έχει γλυκιά γεύση και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε καροτενοειδή, έχει έντονο πορτοκαλί – κίτρινο χρώμα. Το σχήμα και το χρώμα της μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την ποικιλία της και πιο συνηθισμένη είναι η κλασσική κολοκύθα με το έντονο πορτοκαλί χρώμα.

Πρωταγωνιστεί σε γιορτές σε πολλές χώρες του κόσμου αλλά και στην Ελλάδα είτε ως διακόσμηση είτε ως πρώτη ύλη για παρασκευή γλυκών και σνακ.

Κολοκύθα: Διατροφική αξία και Οφέλη

Είτε πρόκειται για τη σάρκα ή τους σπόρους της, η κολοκύθα περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών στοιχείων,  βιταμινών (βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, βιταμίνη E), μετάλλων και ιχνοστοιχείων (κάλιο, ασβέστιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, μαγνήσιο).

Επίσης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες ενισχύουν την λειτουργία του πεπτικού συστήματος και δημιουργούν αίσθημα κορεσμού. Οι σπόροι της αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και ω-3 λιπαρών οξέων.

Η κολοκύθα είναι ένα από τα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες λαχανικά, καθώς τα 100 γραμμάρια προσφέρουν περίπου 20-30 θερμίδες.

Συγκεντρωτικά, τα οφέλη της πολλά και ταυτόχρονα πολύτιμα:

Βελτιώνει την όραση και το δέρμα

Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α, η οποία είναι ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη, ενισχύει την όραση και την ακεραιότητα του δέρματος.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Η κολοκύθα είναι πλούσια σε πολυφαινόλες όπως α, β-καροτένια, κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, οι οποίες λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά και δρούν προστατευτικά στην εμφάνιση καρκίνων.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, και όπως είναι γνωστό η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι η βάση ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων

Μια κολοκύθα περιέχει κάλιο, που είναι σημαντικός παράγοντας στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, συνεπώς και της καρδιαγγειακής υγείας.

Βοηθάει στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Μέσω των φυτικών ινών, η κολοκύθα βοηθάει στο να επιβραδυνθεί η πέψη και να απορροφηθεί η γλυκόζη.

Μοιράσου το:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά άρθρα

χοληστερίνη και διατροφή

Χοληστερίνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η χοληστερίνη ή χοληστερόλη, είναι ουσία που αποτελεί πολύ σημαντικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών. Είναι πρόδρομη ένωση της βιταμίνης D, απαραίτητη για την παραγωγή των

βαφή αυγών με φυσικό τρόπο

Βαφή αυγών με φυσικό τρόπο

Η βαφή αυγών παραδοσιακά γίνεται κάθε χρόνο την Μεγάλη Πέμπτη, ώστε να είναι έτοιμα για το πρώτο τσούγκρισμα την Κυριακή του Πάσχα. Για να βαφτούν

ψυχολογία και διατροφή

Διατροφή και Ψυχολογία

Ολοένα και περισσότερες μελέτες εξετάζουν το πώς η διατροφή καθορίζει την ψυχολογία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει την υγεία ως την «κατάσταση της πλήρους σωματικής,

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι ένα χρόνιο μεταβολικό νόσημα που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός μετατρέπει τα τρόφιμα σε ενέργεια. Η βασική