Κολοκύθα

Η κολοκύθα είναι ένα από τα ευρέως αναπτυγμένα λαχανικά. Ανήκει στην οικογένεια Cucurbitaceae και ο καρπός της χαρακτηρίζεται από χρυσοκίτρινη έως πορτοκαλί σάρκα, ανάλογα με τις πολυφαινολικές ουσίες που περιέχει.Οι σπόροι κολοκύθας αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, ανόργανων συστατικών, βιταμινών και ω-3 λιπαρών οξέων. Είναι ένα από τα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες λαχανικά. 

Τα οφέλη της κολοκύθας είναι:

  • Ενίσχυση της όρασης και της ακεραιότητας του δέρματος. Ο καρπός της κολοκύθας είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α, η οποία είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό που απαιτείται για τη διατήρηση της ακεραιότητας του δέρματος και της καλής όρασης.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, γιατί είναι πλούσια σε πολυφαινόλες όπως α, β-καροτένια, κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, τα οποία λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά. 
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνη C.
  • Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων.  

 

Η κολοκύθα θεωρείται ελαφρώς διουρητικό, πράγμα που σημαίνει ότι η κατανάλωση πολλών κολοκύθων μπορεί να προκαλέσει αυξημένη απορρόφηση νερού και αλάτιου στο σώμα μέσω των ούρων. Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα άτομα που λαμβάνουν ορισμένα φάρμακα, όπως το λίθιο. Τέλος αν και η κολοκύθα είναι πολύ θρεπτική, πολλά φαγητά με βάση την κολοκύθα, όπως οι πίτες που φτιάχνονται με προσθήκη ζάχαρης, δεν προσφέρουν τα ίδια οφέλη για την υγεία.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Κορτικοστεροειδή ή αλλιώς Κορτιζόνη

Τα κορτικοστεροειδή ή κορτικοειδή συνθετικά φάρμακα, βοηθούν στην αντιμετώπιση πολλών φλεγμονωδών νοσημάτων, καθώς και νοσημάτων του ανοσοποιητικού συστήματος. Χρησιμοποιούνται ευρέως για την αντιμετώπιση φλεγμονών, σε

Μπιφτέκια Ψαριού

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 Σύμμαχοι Κατά του Στρές

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την