Κολοκύθα

Η κολοκύθα και τα οφέλη της

Η κολοκύθα αποτελεί ένα ευρέως αναπτυγμένο λαχανικό με μεγάλη θρεπτική αξία και οφέλη για τον οργανισμό.

Έχει γλυκιά γεύση και λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς της σε καροτενοειδή, έχει έντονο πορτοκαλί – κίτρινο χρώμα. Το σχήμα και το χρώμα της μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με την ποικιλία της και πιο συνηθισμένη είναι η κλασσική κολοκύθα με το έντονο πορτοκαλί χρώμα.

Πρωταγωνιστεί σε γιορτές σε πολλές χώρες του κόσμου αλλά και στην Ελλάδα είτε ως διακόσμηση είτε ως πρώτη ύλη για παρασκευή γλυκών και σνακ.

Κολοκύθα: Διατροφική αξία και Οφέλη

Είτε πρόκειται για τη σάρκα ή τους σπόρους της, η κολοκύθα περιέχει πλήθος αντιοξειδωτικών στοιχείων,  βιταμινών (βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C, βιταμίνη E), μετάλλων και ιχνοστοιχείων (κάλιο, ασβέστιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, μαγνήσιο).

Επίσης, είναι πλούσια σε φυτικές ίνες οι οποίες ενισχύουν την λειτουργία του πεπτικού συστήματος και δημιουργούν αίσθημα κορεσμού. Οι σπόροι της αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και ω-3 λιπαρών οξέων.

Η κολοκύθα είναι ένα από τα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες λαχανικά, καθώς τα 100 γραμμάρια προσφέρουν περίπου 20-30 θερμίδες.

Συγκεντρωτικά, τα οφέλη της πολλά και ταυτόχρονα πολύτιμα:

Βελτιώνει την όραση και το δέρμα

Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας σε βιταμίνη Α, η οποία είναι ισχυρή αντιοξειδωτική βιταμίνη, ενισχύει την όραση και την ακεραιότητα του δέρματος.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου

Η κολοκύθα είναι πλούσια σε πολυφαινόλες όπως α, β-καροτένια, κρυπτοξανθίνη, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, οι οποίες λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά και δρούν προστατευτικά στην εμφάνιση καρκίνων.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, και όπως είναι γνωστό η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι η βάση ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων

Μια κολοκύθα περιέχει κάλιο, που είναι σημαντικός παράγοντας στην μείωση της αρτηριακής πίεσης, συνεπώς και της καρδιαγγειακής υγείας.

Βοηθάει στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Μέσω των φυτικών ινών, η κολοκύθα βοηθάει στο να επιβραδυνθεί η πέψη και να απορροφηθεί η γλυκόζη.

Μοιράσου το:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά άρθρα

διατροφή στην νηστεία

Η διατροφή στην νηστεία

Η διατροφή στην νηστεία απασχολεί σχεδόν όλους τους θρησκευόμενους ανθρώπους εξαιτίας του περιορισμού συγκεκριμένων τροφών κατά την περίοδο της. Ο όρος της νηστείας γενικά χρησιμοποιείται

κέικ κολοκύθας

Κέικ κολοκύθας

Ένα κέικ κολοκύθας είναι μια εξαιρετική πρόταση για γλυκό και μπορεί να καταναλωθεί ως πρωϊνό, επιδόρπιο ή σνακ. Εμφανίστηκε για πρώτη φορα τον 17ο αιώνα

ακμή και διατροφή

Ακμή και διατροφή

Ακμή και διατροφή είναι γνωστό τα τελευταία χρόνια πως συνδέονται στενά. Τα άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα, πρέπει να απευθυνθούν στο δερματολόγο τους.