Δυσπεψία και διατροφή 

Ο όρος δυσπεψία χρησιμοποιείται για να περιγράψει το αίσθημα πόνου ή δυσφορίας που έχει ένα άτομο στην περιοχή της κοιλιάς, κυρίως στο στομάχι.

Η δυσπεψία μπορεί να εμφανιστεί σε όλους του ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου.

Συνηθέστερες αιτίες αποτελούν η υπερβολική κατανάλωση τροφής, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, το έλκος ή η γαστρίτιδα και η τακτικη χρήση ορισμένων φαρμάκων, όπως τα αντιβιοτικά.

 

Οι κακές συνήθειες που μπορεί να οδηγήσουν σε δυσπεψία είναι : 

  1. Η υπερβολική κατανάλωση τηγανητών, λιπαρών κρεάτων και  γλυκών.
  2. Η κατανάλωση έτοιμων φαγητών όπως φαστ-φούντ η μαγειρεμένων σε φούρνο μικροκυμάτων ή κονσέρβες.
  3. Η υπερβολικής κατανάλωση μπαχαρικών.
  4. Τα πολλά γεύματα χωρίς χρονική απόσταση.
  5. Οι πολλές – διαφορετικές τροφές μπερδεμένες μεταξύ τους.
  6. Το  κάπνισμα.
  7. Το στρες, νευρικότητα, κατάθλιψη.
  8. Η υπερβολική κατανάλωση φαρμάκων όπως αντιβιοτικά, παυσίπονα, στεροειδή κλπ.

Τι μπορούμε να κάνουμε; Αλλάξτε κάποιες διατροφικές συνήθειες όπως : 

  1. Επιλέξουμε ελαφριά γεύματα κάθε 3-4 ωρες 
  2. Αποφύγουμε τις βαριές σάλτσες, τηγανητά, πολλά γλυκά, αλκοόλ, έτοιμες τροφές (fast food, κονσέρβες, κλπ)
  3. Αποφύγουμε το φαγητό αργά το βράδυ 
  4. Να τρώμε σε ήσυχο περιβάλλον ήρεμα και αργά 
  5. Να κοιμόμαστε καλύτερα 
  6. Να χρησιμοποιήσουμε  φυτικά σκευάσματα ειδικά για την δυσπεψία.

 

 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Δυσπεψία και διατροφή 

Ο όρος δυσπεψία χρησιμοποιείται για να περιγράψει το αίσθημα πόνου ή δυσφορίας που έχει ένα άτομο στην περιοχή της κοιλιάς, κυρίως στο στομάχι. Η δυσπεψία

Προπονηση, τι να φαω?

Όσο μεγαλώνουμε η μυϊκή μας μάζα αρχίζει να μειώνεται και ταυτόχρονα γίνεται πιο δύσκολο και να την αυξήσουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυς

Γευματα στην παραλια

Η αγαπημένη δραστηριότητα όλων το καλοκαίρι είναι το μπάνιο στη θάλασσα!    Μια μέρα στην παραλία πρέπει να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα σνακ για

Συναισθηματική vs Πραγματική πείνα

1) Πως θα αναγνωρίσουμε την συναισθηματική πείνα. Πόλλες φορές αναζητάμε φαγητό σε καταστάσεις άγχους ή συναισθηματικής πίεσης ως ανακούφιση. Η κατανάλωση αυτή του φαγητού ονομάζεται