Τροφές για Καληνύχτα

Η διατροφή παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην επίτευξη καλού ύπνου. Τα μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας αποτελούν το ιδανικό διατροφικό μοντέλο για έναν καλό ύπνο, ώστε να μην επιβαρύνεται ο οργανισμός με μεγάλες μερίδες. Η αποφυγή της υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης, καθώς και αλκοόλ πριν τον ύπνο θα συντελέσουν σε καλύτερη ποιότητα ύπνου και ξεκούραση του οργανισμού.

Μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο είναι αρκετή για να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας και να έχουμε έναν καλό ύπνο. Επιπλέον, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, πρόδρομο αμινοξύ της σεροτονίνης, ουσίας που διευκολύνει τον ύπνο και την ψυχική διάθεση του οργανισμού, θα βοηθήσουν στην πιο γρήγορη έλευση του ύπνου το βράδυ και στην καλύτερη ποιότητά του. Καλές πηγές τρυπτοφάνης αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα προϊόντα σόγιας, προϊόντα ολικής αλέσεως (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι), τα όσπρια, το κρέας, τα θαλασσινά, το σουσάμι, οι ηλιόσποροι, τα φουντούκια κ.ά.

Μερικές τροφές που βοηθούν στην βελτίωση του ύπνου είναι:

  • Τα ψάρια: Φαίνεται πως η κατανάλωση τους βοηθάει στην διαδικασία του ύπνου. Περιέχουν βιταμίνη D, σελήνιο και ιώδιο που φαίνεται πως ευθύνονται για για την επίδραση τους.
  • Ακτινίδιο: Περιέχει πολύ λίγες θερμίδες, αλλά αρκετή βιταμίνη C, καθώς και αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στο να έχουμε καλύτερης ποιότητας ύπνο. Επιπλέον, το ακτινίδιο περιέχει και μικρές ποσότητες σεροτονίνης, της χημικής ουσίας που μας χαλαρώνει και μας κάνει να αισθανόμαστε ασφάλεια και ζεστασιά.
  •  Κεράσια: Περιέχουν μελατονίνη, μια ορμόνη που εκκρίνεται το βράδυ από τον εγκέφαλο και βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού, δηλαδή του βιολογικού ρολογιού του οργανισμού. Τα κεράσια είναι επίσης καλή πηγή φυτικών ινών και μαγνησίου, ενώ είναι φτωχά σε θερμίδες.
  • Γάλα: Περιέχει διάφορα θρεπτικά συστατικά που σχετίζονται με την ποιότητα του ύπνου όπως το ασβέστιο και η μελατονίνη. Επίσης η τρυπτοφάνη που περιέχεται στο γάλα είναι πρόδρομο συστατικό της σεροτονίνης.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Κορτικοστεροειδή ή αλλιώς Κορτιζόνη

Τα κορτικοστεροειδή ή κορτικοειδή συνθετικά φάρμακα, βοηθούν στην αντιμετώπιση πολλών φλεγμονωδών νοσημάτων, καθώς και νοσημάτων του ανοσοποιητικού συστήματος. Χρησιμοποιούνται ευρέως για την αντιμετώπιση φλεγμονών, σε

Μπιφτέκια Ψαριού

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 Σύμμαχοι Κατά του Στρές

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την