Τροφές για Καληνύχτα

Η διατροφή παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην επίτευξη καλού ύπνου. Τα μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας αποτελούν το ιδανικό διατροφικό μοντέλο για έναν καλό ύπνο, ώστε να μην επιβαρύνεται ο οργανισμός με μεγάλες μερίδες. Η αποφυγή της υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης, καθώς και αλκοόλ πριν τον ύπνο θα συντελέσουν σε καλύτερη ποιότητα ύπνου και ξεκούραση του οργανισμού.

Μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και μαγνήσιο είναι αρκετή για να ενισχύσουμε τον οργανισμό μας και να έχουμε έναν καλό ύπνο. Επιπλέον, τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, πρόδρομο αμινοξύ της σεροτονίνης, ουσίας που διευκολύνει τον ύπνο και την ψυχική διάθεση του οργανισμού, θα βοηθήσουν στην πιο γρήγορη έλευση του ύπνου το βράδυ και στην καλύτερη ποιότητά του. Καλές πηγές τρυπτοφάνης αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά, τα προϊόντα σόγιας, προϊόντα ολικής αλέσεως (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι), τα όσπρια, το κρέας, τα θαλασσινά, το σουσάμι, οι ηλιόσποροι, τα φουντούκια κ.ά.

Μερικές τροφές που βοηθούν στην βελτίωση του ύπνου είναι:

  • Τα ψάρια: Φαίνεται πως η κατανάλωση τους βοηθάει στην διαδικασία του ύπνου. Περιέχουν βιταμίνη D, σελήνιο και ιώδιο που φαίνεται πως ευθύνονται για για την επίδραση τους.
  • Ακτινίδιο: Περιέχει πολύ λίγες θερμίδες, αλλά αρκετή βιταμίνη C, καθώς και αντιοξειδωτικές ουσίες οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στο να έχουμε καλύτερης ποιότητας ύπνο. Επιπλέον, το ακτινίδιο περιέχει και μικρές ποσότητες σεροτονίνης, της χημικής ουσίας που μας χαλαρώνει και μας κάνει να αισθανόμαστε ασφάλεια και ζεστασιά.
  •  Κεράσια: Περιέχουν μελατονίνη, μια ορμόνη που εκκρίνεται το βράδυ από τον εγκέφαλο και βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού, δηλαδή του βιολογικού ρολογιού του οργανισμού. Τα κεράσια είναι επίσης καλή πηγή φυτικών ινών και μαγνησίου, ενώ είναι φτωχά σε θερμίδες.
  • Γάλα: Περιέχει διάφορα θρεπτικά συστατικά που σχετίζονται με την ποιότητα του ύπνου όπως το ασβέστιο και η μελατονίνη. Επίσης η τρυπτοφάνη που περιέχεται στο γάλα είναι πρόδρομο συστατικό της σεροτονίνης.

Μοιράσου το:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Σχετικά άρθρα

χοληστερίνη και διατροφή

Χοληστερίνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η χοληστερίνη ή χοληστερόλη, είναι ουσία που αποτελεί πολύ σημαντικό συστατικό των κυτταρικών μεμβρανών. Είναι πρόδρομη ένωση της βιταμίνης D, απαραίτητη για την παραγωγή των

βαφή αυγών με φυσικό τρόπο

Βαφή αυγών με φυσικό τρόπο

Η βαφή αυγών παραδοσιακά γίνεται κάθε χρόνο την Μεγάλη Πέμπτη, ώστε να είναι έτοιμα για το πρώτο τσούγκρισμα την Κυριακή του Πάσχα. Για να βαφτούν

ψυχολογία και διατροφή

Διατροφή και Ψυχολογία

Ολοένα και περισσότερες μελέτες εξετάζουν το πώς η διατροφή καθορίζει την ψυχολογία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει την υγεία ως την «κατάσταση της πλήρους σωματικής,

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Σακχαρώδης Διαβήτης και διατροφή

Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι ένα χρόνιο μεταβολικό νόσημα που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος οργανισμός μετατρέπει τα τρόφιμα σε ενέργεια. Η βασική