Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια την μητέρα. Οι ανάγκες σε ενέργεια κατα την γαλουχία αυξάνονται και θεωρούνται ακόμα μεγαλυτερες απο αυτες κατα την διαρκεια της εγκυμοσύνης. Έτσι οι διεθνής οργανισμοί χωρίζουν την περίοδο της γαλουχίας σε δύο εξάμηνα και καθορίζουν τις θερμίδες που θα πρέπει να καταναλώνονται στο κάθε ένα σε:

  • 1ο εξάμηνο 330 έως 675 θερμίδες
  • 2ο εξάμηνο 400 έως 460 θερμίδες 

 

Διατροφή και θηλασμός

Μια υγιής διατροφή για μητέρες που θηλάζουν περιλαμβάνει:

  • πρωτεϊνικές πηγές 2-3 φορές την ημέρα, όπως κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά προϊόντα, φασόλια και ξηρούς καρπούς.
  • τρεις μερίδες λαχανικών την ημέρα.
  • δύο μερίδες φρούτων την ημέρα.
  • δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως ψωμί ολικής αλέσεως, ζυμαρικά, δημητριακά και πλιγούρι βρώμης καθημερινά.
  • τροφές πλούσιες σε ω3, όπως ψάρι, γιατί είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του νεογνού.
  • αρκετό νερό ώστε να ικανοποιήσετε τη δίψα σας, αλλα και υγρά όπως χυμοί, σούπες και γάλα.

Τροφές που πρέπει να περιορίζουμε κατα την διάρκεια του θηλασμού είναι το αλκοολ και η καφεΐνη.  

 

Αύξηση παραγωγής γάλακτος

Όσο το βρέφος τρέφεται με το μητρικό γάλα τόσο αυτό συνεχίζει να παράγεται, οπότε σημαντικός παράγοντας για την αυξημένη παραγωγή γάλακτος είναι το βρέφος να θηλάζει όποτε πεινάει, χωρίς να δίνονται ενδιάμεσα υποκατάστατα. Σημαντικό για την θηλάζουσα είναι να ξεκουράζεται και να έχει επαρκή πρόσληψη υγρών για μια καλή παραγωγή γάλακτος.

 

Θηλασμός και φυσική δραστηριότητα

Παρά τα όσα έχουν ακουστεί η φυσική δραστηριότητα κατα την περίοδο του θηλασμού δεν επηρεάζει την παραγωγή γάλακτος, αντιθέτως έχει αρκετά οφέλη για τις μητέρες που θηλάζουν. Συγκεκριμένα η άσκηση βοηθάει τις μητέρες να χτίσουν τα ενεργειακά τους αποθέματα, βελτιώνει την διάθεση τους προστατεύοντας τες από επιλόχεια κατάθλιψη και βοηθάει στην απώλεια βάρους. Σημαντικό είναι όμως να παραμένει η μητέρα επαρκώς ενυδατωμένη πριν και μετά την άσκηση και να θηλάζει το μωρό της πριν την φυσική δραστηριότητα για να μπορεί να αθληθει με μεγαλύτερη ευκολία και γιατι μετά την γυμναστική τα επίπεδα γαλακτικού οξέος στο μητρικό γάλα είναι αυξημένα και ενδέχεται προσωρινά να αλλάξουν την γεύση του. 

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια

Διατροφή και γυναικεία υπογονιμότητα

Η λήψη υδατανθράκων υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων οδηγούν σε παχυσαρκία και ινσουλινοευαισθησία που σε συνδυασμό με την έλλειψη φυσικής δραστηριότητας

Διατροφη και Εμμηνόπαυση

Εμμηνόπαυση είναι η διαδοχική 12μηνη διακοπή της εμμηνορρυσίας της γυναίκας, η οποία είναι αποτέλεσμα της απώλειας της δραστηριότητας των ωοθυλακίων των ωοθηκών. Συνήθως εμφανίζεται στις

Εγκυμοσύνη και διατροφή

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια ιδιαίτερη περίοδο στην ζωη της κάθε γυναίκας. Σε αυτή την περίοδο οι διατροφικές ανάγκες της εγκύου είναι αυξημένες, γι αυτο και