Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS)

 Το σύνδρομο των πολυκυστικών ωοθηκών είναι αποτέλεσμα τόσο γενετικών/κληρονομικών όσο και περιβαλλοντικών παραγόντων. Βασικό ρόλο στην εμφάνιση του συνδρόμου παίζει ο παθολογικός μεταβολισμός του «σακχάρου» με αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης. Οι γυναίκες αυτές  έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη (το σώμα δεν χρησιμοποιεί καλά την ινσουλίνη), με αποτέλεσμα την υπερβολική ποσότητα ινσουλίνης στο σώμα.  Eπίσης, το σωματικό βάρος σχετίζεται με την εμφάνιση του συνδρόμου, σε υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες αυξάνεται η προδιάθεση.

 

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

-Μη συχνές εμμηνορροϊκές περίοδοι, μη εμμηνορρυσιακές περιόδους και / ή ακανόνιστη αιμορραγία.

-Υπογονιμότητα λόγω έλλειψης ωορρηξίας

-Αυξημένη ανάπτυξη τριχών στο πρόσωπο, το στήθος, το στομάχι, την πλάτη, τους αντίχειρες ή τα δάχτυλα των ποδιών.

-Ακμή, λιπαρό δέρμα και πιτυρίδα.

-Αύξηση βάρους, ειδικά γύρω από τη μέση.

-Υψηλή χοληστερόλη  /  αρτηριακή πίεση

-Αραίωση μαλλιών στο κεφάλι

-Πυελικός πόνος

-Κατάθλιψη και άγχος

Παράγοντες που συμβάλλουν στην διαχείριση του συνδρόμου : 
  • η αλλαγή των διατροφικών συνηθειών 
  • η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας 
  • η απώλεια βάρους (ακόμη και 5-10% του συνολικού σωματικού βάρους) 

 

Πως συμβάλλει η απώλεια βάρους;
(ανοίγει σε μία νέα καρτέλα)
  • μειώνει την αντίσταση στην ινσουλίνη
  • μειώνει τις συγκεντρώσεις των ανδρογόνων του ορού
  • μειώνει το μέγεθος των ωοθηκών 
  • μειώνει τον αριθμό των κύστεων των ωοθηκών
  • αυξάνει την ωορρηξία και τη γονιμότητα
  • βελτιώνει τις συγκεντρώσεις των λιπιδίων του πλάσματος
Οδηγίες διατροφής  :

 

  • Μικρά και συχνά γεύματα
  • Κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες
  • Μείωση απλών σακχάρων
  • Μείωση των επεξεργασμένων τροφίμων 
  • Αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών
  • Αύξηση της κατανάλωσης μονοακόρεστων και ω-3 λιπαρών οξέων
  • Επιλογή τροφίμων χαμηλών λιπαρών 
  • Καλή ενυδάτωση του οργανισμού 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ ΨΑΡΙΟΥ

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την

Ο ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΩΝ

Τι είναι τα αντιοξειδωτικά ;   Ο οργανισμός διαθέτει ενδογενείς και εξωγενείς αμυντικούς μηχανισμούς κατά του οξειδωτικού στρες. Ενδογενείς μηχανισμοί είναι διάφορα ένζυμα και πρωτεΐνες,

Οξειδωτικο_στρες

ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ

  Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από την αυξημένη συγκέντρωση ελευθέρων ριζών στον οργανισμό. Οι ελεύθερες ρίζες είναι προϊόντα του φυσιολογικού μεταβολισμού δηλαδή απελευθερώνονται φυσιολογικά στον