ΨΕΥΤΟΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ

Με τον όρο ψευδοδημητριακό, αναφερόμαστε σε πλατύφυλλα φυτά τα οποία χρησιμοποιούνται με τρόπο παρόμοιο με τα δημητριακά. Οι σπόροι τους μπορούν να γίνουν αλεύρι ή να καταναλωθούν σαν τα δημητριακά.

 

ΚΙΝΟΑ

Η κινόα είναι μία πλήρες τροφή, μιας και αποτελείται από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά. Μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια είναι πως η πρωτεΐνη που μας προσφέρει είναι πλήρης. Δηλαδή, προσφέρει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα αυτά δηλαδή που δεν συνθέτει ο οργανισμός κι έτσι πρέπει να τα λάβουμε από την τροφή μας.Επιπλέον , περιέχει ποικιλία βιταμινών όπως Β1, Β2, Β3, Β6, Β9 και είναι πλούσια σε μεταλλικά ιχνοστοιχεία, όπως ασβέστιο, σίδηρο, ,μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο, ψευδάργυρο, χαλκό και φώσφορο. Επίσης, περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά, φυτικές ίνες που είναι απαραίτητες για τον οργανισμό. Δεν περιέχει γλουτένη και είναι εύπεπτη.

 

ΑΜΑΡΑΝΘΟΣ 

Ο αμάρανθος είναι ένα ψευδοδημητριακό που τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μεγάλη δημοσιότητα. Ο αμάρανθος θεωρείται υπερτροφή γιατί περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη από τα περισσότερα δημητριακά και δύο βασικά αμινοξέα, τη λυσίνη και τη μεθειονίνη.Ο αμάρανθος περιέχει 62-65% άμυλο και έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Επιπλέον, είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και περιέχει τις βιταμίνες Α και C καθώς και ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο. Πιο συγκεκριμένα, η ποσότητα ασβεστίου που περιέχει είναι διπλάσια από άλλα σιτηρά. Επιπρόσθετα, περιέχει μαγγάνιο σε ποσότητα μεγαλύτερη από τη συνιστώμενη πρόσληψη μόνο σε μια μερίδα, το οποίο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία του εγκεφάλου και ασκεί προστατευτική δράση σε νευρολογικές καταστάσεις. Περιέχει ακόμα λινολειϊκό οξύ, που θεωρείται ένα από τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και είναι και αντιοξειδωτικό.

 

ΦΑΓΟΠΥΡΟ

Το φαγόπυρο ή αλλιώς μαύρο σιτάρι είναι ένα ψευδοδημητριακό οι σπόροι του οποίου μοιάζουν με τους σπόρους των σιτηρών.Σε σχέση με τα δημητριακά το φαγόπυρο είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες με την περιεκτικότητά του σε αυτές να κυμαίνεται στο 13%. Παράλληλα, περιέχει φολικό οξύ, αλλά και αρκετά μέταλλα όπως, ασβέστιο, σίδηρο, χαλκό, μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, σελήνιο, αλλά και ψευδάργυρο. Περιέχει ρουτίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο φαινεται πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου αποτρέποντας το σχηματισμό θρόμβων αίματος και μειώνοντας τη φλεγμονή και την αρτηριακή πίεση.Μελέτες συνδέουν την κατανάλωση φαγόπυρου με τη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και δεν περιέχει γλουτένη.

 

ΚΕΧΡΙ

Είναι ένα ψευτοδημητριακό που μοιάζει με καλαμπόκι, έχει μεγάλη θρεπτική αξία και θεωρείται μια απο τις πιο υγιεινές τροφές. Μια μερίδα κεχρί αποδίδει το 28% του μαγνησίου που χρειαζόμαστε καθημερινά, το 16% του σιδήρου, αποτελεί πλούσια πηγή φυτικής πρωτεΐνης και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες.Μας παρέχει επίσης κάλιο, χαλκό, σελήνιο, φώσφορο, ενώ περιέχει βιταμίνες όπως νιασίνη, ριβοφλαβίνη, παντοθενικό οξύ, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε και βιταμίνη Κ. Λόγω της υψηλής ποσότητας μαγνησίου που περιέχει  βοηθά τον οργανισμό να χρησιμοποιήσει την ινσουλίνη αποτελεσματικά και ταυτόχρονα αποτρέπει την εμφάνιση διαβήτη.Το κεχρί, λόγω του αντιοξειδωτικού του χαρακτήρα, με περιεκτικότητα σε κερσετίνη, σελήνιο και παντοθενικό οξύ μπορεί να προσφέρει προστασία στον οργανισμό από την παραγωγή καρκινικών κυττάρων.

 

Όλα τα ψευτοδημητριακά λόγω της υψηλής περιεκτικότητας του σε φυτικές ίνες βοηθούν στην ρύθμιση της χοληστερόλης στον οργανισμό μας. Επίσης βοηθούν στην πέψη και στην διατήρηση της  υγέιας του εντερου.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ ΨΑΡΙΟΥ

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την

Ο ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΩΝ

Τι είναι τα αντιοξειδωτικά ;   Ο οργανισμός διαθέτει ενδογενείς και εξωγενείς αμυντικούς μηχανισμούς κατά του οξειδωτικού στρες. Ενδογενείς μηχανισμοί είναι διάφορα ένζυμα και πρωτεΐνες,

Οξειδωτικο_στρες

ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ

  Το οξειδωτικό στρες προκαλείται από την αυξημένη συγκέντρωση ελευθέρων ριζών στον οργανισμό. Οι ελεύθερες ρίζες είναι προϊόντα του φυσιολογικού μεταβολισμού δηλαδή απελευθερώνονται φυσιολογικά στον