Πως σαμποτάρουμε την δίαιτα;

Ο ορμονικός και νευρωτικός έλεγχος της απώλειας βάρους είναι απίστευτα περίπλοκος, για  αυτό και η απώλεια βάρους μπορεί να είναι τόσο εύκολη θεωρητικά αλλά τόσο δύσκολη στην πράξη. Πως λοιπόν εμείς οι ίδιοι καταφέρνουμε και σαμποτάρουμε την δίαιτα μας; Παρακάτω αναφέρονται κάποιοι από αυτούς τους λόγους:

  • Ο οργανισμός αντιστέκεται στην απώλεια βάρους προστατευτικά όταν το βάρος είναι φυσιολογικό.
  • Προσδοκίες. Η αναμενόμενη και ιδανική απώλεια βάρους είναι ½ έως 1 κιλό την εβδομάδα. Εάν κανείς προσδοκά μεγαλύτερη απώλεια βάρους ακολουθώντας ένα πολύ αυστηρό διαιτολόγιο, ο οργανισμός αντιλαμβάνεται κατάσταση στρες και μειώνει πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο τον Βασικό Μεταβολικό Ρυθμό (BMR) για να τον προστατέψει. Το να μένεις νηστικός δεν είναι λύση για να μειώσεις το σωματικό σου βάρος.
  • Δεν ακολουθείς διαιτολόγιο που περιλαμβάνει μικρά και συχνά γεύματα.
  • Χρειάζεται προγραμματισμός και διευκρίνιση του στόχου σου. Πολλές φορές υιοθετούμε ένα πιο υγιεινό τρόπο διατροφής και αναμένουμε απώλεια βάρους. Τρώω υγιεινά και light προϊόντα ωστόσο δεν σημαίνει απαραίτητα πως κάνω δίαιτα. Το γεγονός ότι ένα προϊόν είναι χαμηλών λιπαρών ή θερμίδων ή θεωρείται υγιεινό, δε σημαίνει ότι μπορείς να το καταναλώνεις και σε απεριόριστες ποσότητες γιατί έχουν θερμίδες, λιγότερες μεν αλλά έχουν.
  • Δυσκοιλιότητα ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (κολίτιδα). Όταν κάποιος δεν ενεργείται φυσιολογικά, τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού δεν αποβάλλονται, με αποτέλεσμα η ζυγαριά να δείχνει μέχρι και μισό κιλό παραπάνω. Επιπλέον το πρήξιμο στο έντερο (τυμπανισμός) λόγω ευαισθησίας σε κάποια τρόφιμα, μπορεί να δυσχεραίνει την προσπάθειά σας να χάσεις κιλά
  • Αντιμετωπίζεις ορμονικές διαταραχές, όπως ο υποθυρεοειδισμός,  με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο μεταβολισμός να λειτουργεί σε κανονικούς ρυθμούς.
  • Δεν πίνεις αρκετό νερό. Σύμφωνα με μελέτη, η κατανάλωση 500ml νερού μπορεί να προκαλέσει αύξηση του μεταβολισμού κατά 30%. 
  • Καταναλώνεις μεγάλη ποσότητα νατρίου.
  • Ακολουθείς φαρμακευτική αγωγή που προκαλεί αύξηση βάρους. Κάποια από αυτά είναι τα κορτικοστεροειδή, τα αντικαταθλιπτικά και τα αγχολυτικά.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Προπονηση, τι να φαω?

Όσο μεγαλώνουμε η μυϊκή μας μάζα αρχίζει να μειώνεται και ταυτόχρονα γίνεται πιο δύσκολο και να την αυξήσουμε. Οι περισσότεροι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυς

Γευματα στην παραλια

Η αγαπημένη δραστηριότητα όλων το καλοκαίρι είναι το μπάνιο στη θάλασσα!    Μια μέρα στην παραλία πρέπει να συνοδεύεται και από τα κατάλληλα σνακ για

Συναισθηματική vs Πραγματική πείνα

1) Πως θα αναγνωρίσουμε την συναισθηματική πείνα. Πόλλες φορές αναζητάμε φαγητό σε καταστάσεις άγχους ή συναισθηματικής πίεσης ως ανακούφιση. Η κατανάλωση αυτή του φαγητού ονομάζεται

Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια