Πεινα, μια λεξη που συχνα βιωνεται με ενα αισθημα φοβου….!

  • Πεινάω;
  • Πρέπει να φάω!
  • Αλλά τι, εάν τα τρόφιμα που καταναλώνω με κάνουν πιο πεινασμένο από ότι πριν;

Είναι πιο συνηθισμένο από ό, τι νομίζεις!

«Η πείνα είναι μια ισχυρή δύναμη που οδηγεί στην κατανάλωση τροφής».

Σύγχρονες έρευνες έδειξαν ότι διαθέτουμε ένα πολύπλοκο σύστημα που ελέγχει την ποσότητα διάφορων θρεπτικών συστατικών (πχ. γλυκόζη, λιπαρά) που βρίσκονται στο σώμα μας. Αυτό το σύστημα μας ωθεί να φάμε όταν οι ποσότητες των θρεπτικών συστατικών είναι χαμηλότερες από κάποια συγκεκριμένα επίπεδα.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την πείνα;

  • Η διάταση στομάχου
  • Οι ορμόνες
  • Τα επίπεδα του σακχάρου
  • Τα επίπεδα των οιστρογόνων
  • Ο λιπώδης ιστός
  • Διάφορες ασθένειες όπως ανορεξία, βουλιμία, σύνδρομο Prader Wili
  • Ηδονικοί παράγοντες της γεύσης, της υφής και της οσμής
  • Η εποχή του χρόνου
  • Η θερμοκρασία του περιβάλλοντος
  • Κοινωνικο – πολιτιστικοί παράγοντες: πολιτισμός – θρησκεία – οικογένεια
  • Το στρες
  • Η πλήξη
  • Η διάθεση

 

Πηγή: Deanne Jade, National Centre For Eating Disorders, Mετάφραση: ΚΕΑΔΔ, Ιανουάριος 2011.

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Ρεβυθοκεφτέδες

Υλικά 1 κούπα ρεβύθια 1/3 κούπας ελαιόλαδο 2 κ.γ. κύμινο 1 κγ σκόρδο 2 λεμόνια στημένα ξύσμα από 2 λεμόνια 1/2 ματσάκι μαϊντανό 6-8 κ.σ 

Τραχανά με κοτόπουλο

Σούπα τραχανά με κοτόπουλο, μια παραδοσιακή συνταγή, εύκολη, γρήγορη και θρεπτική… ΥΛΙΚΑ (για 4 μερίδες )   600γρ φιλέτο κοτόπουλου κομμένο σε κυβάκια 1 λίτρο

Σουφλέ σπανάκι

Εύκολο, γρήγορο, ελαφρύ και νόστιμο σουφλέ σπανάκι με τυρί και γαλοπούλα… Ιδανικό για αρχάριους…. Υλικά  8 φέτες ψωμί ολικής 1000γρ σπανάκι 1 κρεμμύδι 4 φέτες