Πεινα, μια λεξη που συχνα βιωνεται με ενα αισθημα φοβου….!

  • Πεινάω;
  • Πρέπει να φάω!
  • Αλλά τι, εάν τα τρόφιμα που καταναλώνω με κάνουν πιο πεινασμένο από ότι πριν;

Είναι πιο συνηθισμένο από ό, τι νομίζεις!

«Η πείνα είναι μια ισχυρή δύναμη που οδηγεί στην κατανάλωση τροφής».

Σύγχρονες έρευνες έδειξαν ότι διαθέτουμε ένα πολύπλοκο σύστημα που ελέγχει την ποσότητα διάφορων θρεπτικών συστατικών (πχ. γλυκόζη, λιπαρά) που βρίσκονται στο σώμα μας. Αυτό το σύστημα μας ωθεί να φάμε όταν οι ποσότητες των θρεπτικών συστατικών είναι χαμηλότερες από κάποια συγκεκριμένα επίπεδα.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την πείνα;

  • Η διάταση στομάχου
  • Οι ορμόνες
  • Τα επίπεδα του σακχάρου
  • Τα επίπεδα των οιστρογόνων
  • Ο λιπώδης ιστός
  • Διάφορες ασθένειες όπως ανορεξία, βουλιμία, σύνδρομο Prader Wili
  • Ηδονικοί παράγοντες της γεύσης, της υφής και της οσμής
  • Η εποχή του χρόνου
  • Η θερμοκρασία του περιβάλλοντος
  • Κοινωνικο – πολιτιστικοί παράγοντες: πολιτισμός – θρησκεία – οικογένεια
  • Το στρες
  • Η πλήξη
  • Η διάθεση

 

Πηγή: Deanne Jade, National Centre For Eating Disorders, Mετάφραση: ΚΕΑΔΔ, Ιανουάριος 2011.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Κορτικοστεροειδή ή αλλιώς Κορτιζόνη

Τα κορτικοστεροειδή ή κορτικοειδή συνθετικά φάρμακα, βοηθούν στην αντιμετώπιση πολλών φλεγμονωδών νοσημάτων, καθώς και νοσημάτων του ανοσοποιητικού συστήματος. Χρησιμοποιούνται ευρέως για την αντιμετώπιση φλεγμονών, σε

Μπιφτέκια Ψαριού

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,

4 Σύμμαχοι Κατά του Στρές

Σύμμαχοι σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του οξειδωτικού στρες είναι: ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την