ω-3 λιπαρά οξέα

Τα ω-3 λιπαρά οξέα ανήκουν στην κατηγορία των απαραίτητων λιπαρών οξέων για τον οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι δε συντίθενται βιοχημικά στον οργανισμό μας και πρέπει να ληφθούν μέσω της διατροφής.

 

Ποιοι είναι οι λόγοι για να εντάξουμε τα ω-3 λιπαρά στην διατροφή μας;

 

  1. Μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης ψυχικών διαταραχών, άγχος, κατάθλιψη ή μειώνουν τα συμπτώματα τους.
  2. Βελτιώνουν την υγεία των ματιών, προστατεύοντας από παθήσεις όπως εκφύλιση της ώχρας της κηλίδας.
  3. Βελτιώνουν καρδιαγγειακούς δείκτες όπως τα τριγλυκερίδια, τη LDL χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση.
  4. Έχουν αντικαρκινική δράση, κυρίως στον καρκίνο του παχέος εντέρου, του προστάτη και του μαστού.
  5. Βελτιώνουν την υγεία των οστών και των αρθρώσεων.

 

Πηγές ω-3 λιπαρών οξέων:

  • Σολομός
  • Σκουμπρί
  • Ρέγγα
  • Κολιός
  • Γαύρος
  • Σαρδέλες
  • Τόνος
  • Μπακαλιάρος
  • Χτένια
  • Γαρίδες

 

Φυτικές πηγές ω-3 λιπαρών οξέων:

  • Λιναρόσπορος
  • Καρύδια
  • Καρύδια πεκάν
  • Σουσάμι

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά:

  • Κουνουπίδι
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Χειμερινή κολοκύθα
  • Μύρτιλα
  • Μούρα
  • Μάνγκο

Share:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Θηλασμός

Ο θηλασμός αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο σίτισης για τα βρέφη έως 6 μηνών και έχει οφέλη τόσο για το βρέφος οσο και για την ιδια

Διατροφή και γυναικεία υπογονιμότητα

Η λήψη υδατανθράκων υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων οδηγούν σε παχυσαρκία και ινσουλινοευαισθησία που σε συνδυασμό με την έλλειψη φυσικής δραστηριότητας

Διατροφη και Εμμηνόπαυση

Εμμηνόπαυση είναι η διαδοχική 12μηνη διακοπή της εμμηνορρυσίας της γυναίκας, η οποία είναι αποτέλεσμα της απώλειας της δραστηριότητας των ωοθυλακίων των ωοθηκών. Συνήθως εμφανίζεται στις

Εγκυμοσύνη και διατροφή

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια ιδιαίτερη περίοδο στην ζωη της κάθε γυναίκας. Σε αυτή την περίοδο οι διατροφικές ανάγκες της εγκύου είναι αυξημένες, γι αυτο και