4 Σύμμαχοι Κατά του Στρές

Το στρες είναι μια φυσιολογική κατάσταση του οργανισμού και εμφανίζεται μετά από έκθεση σε έναν έντονο παράγοντα. Εκκρίνεται αδρεναλίνη και κορτιζόλη για να καταφέρει ο οργανισμός να αντιδράσει γρήγορα στην στρεσογόνο κατάσταση. Το μακροχρόνιο στρες μπορεί να επηρεάσει την καλή λειτουργία του οργανισμού και να οδηγήσει σε διάφορες παθογόνες καταστάσεις.

 

Γι αυτό κρίνεται απαραίτητος ο έλεγχος του!  

 

Συμπτώματα του στρες

Το στρες εκδηλώνεται με διάφορες μορφές, σωματικά, πνευματικά και συναισθηματικά. Στα σωματικά συμπτώματα ανήκουν ο πόνος, η ταχυκαρδία, τα γαστρεντερικά προβλήματα καιτα συχνά κρυολογήματα. Στα πνευματικά ανήκουν προβλήματα συγκέντρωσης και μνήμης  ενώ στα συναισθηματικά ανήκουν οι αλλάγες της διάθεσης, τα έντονα συναισθήματα, η απομόνωση.

Τα άτομα που βιώνουν μία έντονη κατάσταση στρες ως συνήθως  παραμελούν τα πάντα, κοιμούνται λίγο ή πάρα πολύ, γίνονται νευρικοί και αναπτύσσουν νευρικές συνήθειες, εμφανίζουν διατροφικές διαταραχές, καταφεύγουν σε ανθυγιεινές επιλογές όπως το αλκοόλ, το κάπνισμα, το φαγητό.

Αιτίες του στρες

Οποιαδήποτε κατάσταση της ζωής μας θετική ή αρνητική, η οποία χρειάζεται περισσότερη ενέργεια από εμάς και ιδιαίτερη μεταχείριση, μπορεί να θεωρηθεί ως στρεσογόνος παράγοντας. Αυτό συνεπάγεται πως, οι σπουδές, η δουλειά, ο γάμος, η κύηση, ο θηλασμός, η οικογένεια μπορεί να είναι στρεσογόνοι εξωτερικοί παράγοντες για κάποιους ανθρώπους. Όμως το στρες μπορεί να προέρχεται και από μέσα μας. Εσωτερικοί στρεσογόνοι παράγοντες είναι η υπερβολική ανησυχία, οι άσχημες σκέψεις, η αβεβαιότητα και η τελειομανία.

 

Σύμμαχοι μας σε αυτήν την προσπάθεια  κατά του στρες είναι:

 

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος (ρυθμίζει την ορμονική δραστηριότητα, μειώνει τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση). Ο πιο σημαντικός παράγοντας του στρες, διότι η κακή ποιότητα ύπνου επηρεάζει την ποιότητα τροφίμων που καταναλώνουμε. Με την μείωση του ύπνου μειώνεται η ποσότητα της λεπτίνης, μιας ορμονης που ελεγχει τον κορεσμό, όσο αυτή είναι μειωμένη τόσο ευκολότερα μπορεί να οδηγηθούμε σε μια κατάσταση υπερφαγίας. Επίσης διαταράσσεται άλλη μία ορμόνη, η γκρελίνη, η οποία σε φυσιολογική κατάσταση αυξάνει το αίσθημα της πείνας και είναι ανεβασμένη πριν την κατανάλωση φαγητού και μειώνεται έπειτα από κατανάλωση τροφής.  

Η ισορροπημένη διατροφή παρέχει βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού. Η ποιότητα του φαγητού πολλές φορές επηρεάζει τη στρεσογόνο κατάσταση του οργανισμού. Μια χαμηλή ποιότητα διατροφής με τροφές φτωχές σε θρεπτικά συστατικά και κενές θερμίδες διαταρράσει την ισορροπία των ελευθερων ριζών και κατ΄επέκταση την ισορροπία του οργανισμού. Για αυτό το λόγο, η διατήρηση ενός ισορροπημένου πλάνου διατροφής, πλούσιου σε θρεπτικά συστατικά όπως  πρωτεΐνες, καλά λιπαρά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά και απλά σάκχαρα είναι απαραίτητη. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε τον οργανισμό να καταπολεμήσει το στρες με φυσικό τρόπο.

Η συχνή άσκηση ενεργοποιεί τις ορμόνες που μειώνουν το στρες και την φλεγμονή και προάγουν την χαρά και την ηρεμία. Κατά τη διάρκεια της άσκησης απελευθερώνονται κάποιοι νευροδιαβιβαστές όπως η σεροτονίνη και η επινεφρίνη οι οποίοι αυξάνουν το αίσθημα της χαράς και της ευεξίας. Για αυτό και έχει αποδειχθεί από πολλές μελέτες πως η καθημερινή άσκηση μας, ακόμη και ένα περπάτημα μας κάνει και πιο χαρούμενους και χαλαρούς. 

Η επαρκής ενυδάτωση ενισχύει την καλή υγεία των ιστών του σώματος, με την σωστή ενυδάτωση παίρνουμε όλα τα απαραίτητα ιχνοστοιχεία και βοηθάμε στην ισορροπία της καλής λειτουργίας του οργανισμού. Το νερό βοηθάει στην ενίσχυση της μνημης και της καλής διάθεσης. Επίσης η κατανάλωση νερού προκαλεί τακτική διούρηση με αποτέλεσμα την απομάκρυνση των τοξικών ουσιών. 

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Διαβαστε επισησ

Κορτικοστεροειδή ή αλλιώς Κορτιζόνη

Τα κορτικοστεροειδή ή κορτικοειδή συνθετικά φάρμακα, βοηθούν στην αντιμετώπιση πολλών φλεγμονωδών νοσημάτων, καθώς και νοσημάτων του ανοσοποιητικού συστήματος. Χρησιμοποιούνται ευρέως για την αντιμετώπιση φλεγμονών, σε

Μπιφτέκια Ψαριού

ΥΛΙΚΑ  2 μεγάλα φιλέτα πέρκας κατεψυγμένα 1 μεγάλο κρεμμύδι 2 μέτρια κολοκύθια 1 μέτριο καρότο 2 σκελίδες σκόρδο 1 κ.τ.σ. μουστάρδα λίγο σέλινο αλάτι, πιπέρι,